برنامه نویسیپایتون

آشنایی با فریم ورک های پایتون

انواع فریم ورک های زبان برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی python ، یکی از زبان های برنامه نویسی قوی به شمار می رود که امروزه پایتون در زمینه توسعه برنامه‌های کاربردی تحت وب و مدیریت سیستم‌ها و تجزیه و تحلیل بزرگ داده‌ها که رشد انفجاری به خود گرفته‌اند و همچنین هوش مصنوعی به یکی از بازیگران اصلی دنیای فناوری تبدیل شده است. پایتون هر روز در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب در میان توسعه‌دهندگان وب است، این موضوع به لطف داشتن فریم ورک‌های بسیار زیاد پایتون در این زمینه است.  فریم ورک ها کمک می کند که با سرعت بیشتری کدهای بنویسید در ادامه فریم ورک های پایتون را با هم بررسی خواهیم کرد…

فریم ورک DJANGO

thumbnail django 300x183 - آشنایی با فریم ورک های پایتونDjango یک فریم ورک تجهیز شده به ابزارهای مورد نیاز برای طراحی وب اپلیکیشن با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون است که از جمله ی این ابزارها می‌توان به Authentication, URI Routing, ORM و … اشاره کرد. این فریم ورک با قابلیت‌هایی همچون توسعه ی سریع اپلیکیشن، استفاده ی آسان و عمل‌کرد بالا توانسته توسعه دهندگان ایده‌آل گرا را به خود جذب کند. وجود منابع آموزشی و کتاب‌های تخصصی آموزش جنگو، باعث محبوبیت بیشتر این فریم ورک گشته است.

فریم ورک FLASK

flask libraries for building awesome real world restful apis 909c9f55ee81f2a90344da2985159812423196d09a106d936534312ffa10be50 300x169 - آشنایی با فریم ورک های پایتون

Flask  میکرو فریم ورکی سبک اما در عین حال قابل توسعه است که برای زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده است. گفته می‌شود که وب اپلیکیشن های طراحی شده با فلسک نسبت به جنگو بیشتر بوی زبان پایتون می‌دهند چرا که با تعداد خطوط کد کمتری می‌توان یک اپلیکیشن به زبان پایتون نوشت.

فریم ورک PYRAMID

Pyramid یک فریم ورکی است که به سرعت در حال رشد است و علاوه بر جامعه ی گسترده ی توسعه دهندگان، مستندات این فریم ورک نیز قابل توجه است و این امکان را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا به سادگی شروع به کار با این فریم ورک نمایند. فریم ورک پیرمید مینیمالیستی، سریع و قابل اعتماد است و برای کسانی که تمایل دارند پروژه های API بنویسند، یک ایده را از بالقوه به بالفعل درآورند و پروژه های بزرگی همچو سی ام اس طراحی کنند مناسب است.

فریم ورک TURBOGEARS

Turbogears یک فریم ورکی است با کسب تجربه از فریم ورک های جنگو، روبی آن ریلز و … طراحی گشته که با استفاده از آن در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان یک وب اپلیکیشن طراحی کرد. توربوگیرز پاسخی به تمام توسعه دهندگانی است که از محدودیت‌های فریم ورک های زبان‌های برنامه نویسی مختلف خسته شده و به دنبال راه‌کاری اثربخش و در عین حال ساده می گردند.

فریم ورک WEB۲PY

Py2web یک فریم ورک اپن سورس، همه منظوره، سریع، توسعه پذیر و ایمن است که برای علاقمندان به زبان برنامه نویسی پایتون طراحی گشته است. از جمله قابلیت‌های منحصر به فرد این فریم ورک زبان برنامه نویسی پایتون می‌توان به قابلیت ایجاد، ویرایش و مدیریت وب اپلیکیشن از هر زمان و مکانی صرفاً از طریق یک مرورگر همچون فایرفاکس یا گوگل کروم و … اشاره کرد.

فریم ورک BOTTLE

Bottle یک میکرو فریم ورک است که بر پایه ی پایتون نسخه ی ۳ اجرا می شود. این فریم ورک دارای حداقل ابزارهای مورد نیاز برای طراحی یک اپلیکیشن است لذا توسعه‌دهنده به هیچ وجه نیاز به کتابخانه‌های اضافی نخواهد داشت. انعطاف پذیری، امکان توسعه ی API های تحت وب و طراحی پروژه های سبک و ساده این فریم ورک را به کاندیدای خوبی برای بسیاری از توسعه دهندگان مبدل ساخته است.

فریم ورک CHERRYPY

Cherrypy نیز یکی از فریم ورک مینیمالیستی برای وب است که استفاده از آن ساده است و همچنین مبتنی بر پارادایم برنامه‌نویسی شئ‌گرا ساخته شده است. این یک فریمورک HTTP است که کاملا پایدار است و برای یادگیری و استفاده از آن نیازی نیست که کل فریمورک را یاد بگیرید، روند یادگیری آن نیز ساد و لذت بخش است.

فریم ورک GROK

Grokمشابه با zope۳ است و با APIهای آن سازگاری دارد. اگر با Zope۳ کار کرده باشید روند یادگیری و استفاده از grok نیز برای‌تان ساده تر می‌شود. از طرفی فوایدی نیز دارد برای مثال دیگر به فایل‌های ZCML و XML نیازی ندارید، بیشتر فایل‌ها در این چهارچوب به صورت خودکار تولید می‌شوند.

فریم ورک PYLONS

Pylons یک فریم ورک انعطاف پذیر است که بسیاری از پروژه‌های خوب با استفاده از آن ساخته شده اند، همچنین این فریمورک روی توسعه وب مدرن تمرکز دارد. همچنین این فریمورک شامل یک دیباگر آنلاین است که رفع کردن عیب‌ها و اشکالات را برای‌تان ساده‌تر می‌کند. اگر با فریمورکی مانند django کار کرده باشید روند یادگیری این مورد نیز برای‌تان بسیار ساده‌تر خواهد شد و همچنین شروع کار با آن ساده است.

فریم ورک ZOPE2

Zope2 یکی از قدیمی‌ترین فریم ورک‌های پایتون از سال ۱۹۹۵ به بعد است، برای برنامه‌نویسی شئ‌گرا مناسب است و همچنین روند یادگیری و اشکال یابی ساده‌ای دارد. این فریمورک روی کامپوننت‌هایی با قابلیت استفاده مجدد تمرکز دارد.

فریم ورک TORNADO

Tornado این مورد فریم ورکی است که بیشتر در وب سرورها کاربرد دارد و توانایی مدیریت همزمان هزاران ارتباط را دارد. TORNADO یک فریمورک است که قابلیت ناهمزمانی دارد، حلقه رویداد و قابلیت پشتیبانی از وب سوکت‌ها نیز از موارد مرتبط دیگر است. همچنین این فریمورک با WSGI یا واسط دروازه کارساز وب نیز ترکیب شده است.

فریم ورک WEB.PY

Web.Py معادل با ساده و قدرتمند بودن است. این فریم ورک سبک است و استفاده کردن از آن ساده است، ایده پشت این فریم ورک مینیمال و متن باز بودن است. استفاده کردن از آن ساده است و برای شروع کار نیازی به هیچ معماری نرم افزاری یا موارد مشابهی نیست.

فریم ورک NAGARE

Nagare فریم ورکی متن باز مبتنی بر ترکیبات ادامه‌ای بدون توقف پایتون است. این موضوع ما را کمک می‌کند که بتوانیم درخواست‌های ارتباطات HTTP را بهبود ببخشیم. راهی که با آن می‌شود از طریق Nagare اپلیکیشن‌ها را توسعه داد تقریبا مشابه همان روند توسعه اپلیکیشن‌های دسکتاپی است.

فریم ورک SANIC

Sanic یک فریم ورک وب است که به دلیل سریع بودن و مدیریت ناهمزمان درخواست‌های HTTP محبوب است. این فریم ورک مبتنی بر UVLOOP و HTTPtools است که برای سریع بودن توسعه داده شده، sanic توسط گیت‌هاب و جمع بزرگی از توسعه‌دهندگان ایجاد شده است.

فریم ورک FALCON

Falcon یک فریم ورک مینیمال WSGI است که در آن تنها موارد ضروری قرار دارد و موارد حواس پرت کن اضافی حذف شده است. این فریم ورک بسیار قابل اطمینان و منعطف است و می‌توان در هر دو سطح بالا و پایین از توسعه پروژه استفاده شود.

فریم ورک REAHL

Reahl یک فریم ورک با ویژگی‌های بسیار است که کاملا با پایتون ایجاد شده است. در این فریم ورک هیچ مورد اضافی یا کتابخانه‌ای وجود ندارد و از پایتون خالص تشکیل شده است. یادگیری آن تنها با دانستن پایتون ساده است و در مقایسه با دیگر فریمورک‌ها روند یادگیری بسیار ساده‌ای دارد.

تهیه شده در irprogram

یوسف وفایی

فارغ التحصیل کارشناسی IT، علاقه مند به برنامه نویسی و علم امنیت، عاشق یادگیری حرفه های جدید، کنجکاو برای همه چیز، همچنین همیشه تلاش میکنم تا به هدفم برسم...

‫2 دیدگاه ها

  1. آقا بعضی از پستهاتون مثل همین پست رو وقتی روی ادامه خواندن میزنم میره بالای صفحه و هیچ اتفاقی نمیفته .در واقع نمیشه متن کامل رو دید. با مرورگر های مختلف هم امتحان کردم فرقی نکرد . گوشیم هم آیفون ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دکمه بازگشت به بالا