برنامه نویسیپایتون

25 سوال برتر مصاحبه پایتون 2021

25 سوال برتر مصاحبه پایتون 2021

پایتون امروزه یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی میباشد که سازمان ها و شرکت های بزرگ در جهان از این زبان شی گرا در بیشتر طرح های خود استفاده می کنند. در این مقاله ، شما را با سوالات متداول مصاحبه پایتون در زمینه های مختلف آشنا خواهیم کرد.

1. منظور از پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی با اهداف عمومی و سطح بالا است که توسط Guido Van Rossum (یک برنامه نویس هلندی معروف به عنوان بهترین نویسنده برای زبان پایتون) در سال 1991 طراحی شده است. زبان پایتون یک استراتژی شی گرا دارد که هدف آن کمک به برنامه نویسان برای نوشتن آسان کد است. از پایتون برای توسعه نرم افزار ، کد نویسی سیستم ، ریاضیات ، توسعه وب و غیره استفاده می شود.

 2. منظور از PEP 8 در پایتون چیست؟

PEP 8 به عنوان سندی توصیف شده است که در ارائه راهنمایی درباره نحوه نوشتن کد پایتون به ما کمک می کند. گیدو ون روسوم ، باری ورشو و نیک کوگلان آن را در سال 2001 منتشر کردند.

3. Dynamic typed Language را توضیح دهید.

قبل از اینکه بدانیم یک زبان تایپ شده به صورت پویا چیست ، باید به این فکر کنیم که typed چیست. typed کردن به بررسی نوع زبان برنامه نویسی اشاره دارد. “1” + 2 در یک زبان به شدت typed شده مانند پایتون منجر به خطای نوع می شود ، زیرا این زبان ها “اجبار نوع” (تبدیل ضمنی انواع داده ها) را مجاز نمی دانند. از طرف دیگر ، زبانی که تایپ ضعیفی دارد ، مانند جاوا اسکریپت ، ساده خواهد بود.

تأیید نوع در دو مرحله انجام می شود:

  1. استاتیک: انواع داده ها قبل از اجرا بررسی می شوند.
  2. پویا: انواع داده ها در حین اجرا آزمایش می شوند.

از آنجا که پایتون یک زبان تفسیر شده است ، هر دستور خط به خط اجرا می شود و بنابراین بررسی نوع در حین اجرا انجام می شود. بنابراین ، پایتون زبانی است که به صورت پویا تایپ می شود.

 4. Scope را در پایتون توضیح دهید.

هر شی پایتون در یک محدوده کار می کند. scope یک بلوک از کد است که مربوط به یک شی در پایتون می شود. Namespaces تمام اشیا درون برنامه را به روشی منحصر به فرد تعریف می کند.

در زیر چند نمونه از زمینه تولید شده در پایتون هنگام اجرای کد وجود دارد:

  • دامنه محلی به عنوان اشیا local موجود در عملکرد فعلی تعریف می شود.
  • scope در سطح ماژول به عنوان اشیا global از عملکرد فعلی قابل دسترسی در برنامه تعریف شده است.
  • دامنه global به عنوان اشیایی تعریف می شود که از زمان اجرای این برنامه در دسترس هستند.

 5. منظور از [:: – 1] در پایتون چیست؟

برای معکوس کردن آرایه یا ترتیب توالی استفاده می شود.

6. شاخص های منفی و دلیل استفاده از آنها را مشخص کنید؟

توالی های پایتون نمایه می شوند و از دو عدد مثبت و منفی تشکیل شده اند. اعداد مثبت شامل ‘0‘ است که به عنوان شاخص اول و ‘1‘ به عنوان شاخص دوم استفاده می شود و روند به این ترتیب ادامه می یابد.

 7. در پایتون بین xrange و range تفاوت قائل شوید. این جمله به چه معناست؟

عملکرد () xrange و () range کاملاً متفاوت است. هر دو یک رشته عدد صحیح تولید می کنند ، تنها تفاوت در این است که range یک آرایه Python را برمی گرداند ، در حالی که xrange یک شی را برمی گرداند.

بنابراین از آنجا که xrange بر خلاف range لیست ایستایی تولید نمی کند ، مقداری را تولید می کند که به طور معمول این روش با ژنراتور نوع شی استفاده می شود و به “Yielding” معروف است.

به مثال زیر دقت کنید:

for i in xrange(10): # numbers from o to 9 print (i) # output => 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

for i in xrange(1,10): # numbers from 1 to 9 print (i) # output => 1 2 3 4 5 6 7 8 9

for i in xrange(1, 10, 2): # skip by two for next print (i) # output => 1 3 5 7 9

8. کاربرد دستور break چیست؟

دستور break به خاتمه حلقه یا دستور کمک می کند و کنترل را به دستور بعدی منتقل می کند.

9. کاربرد دستور continue چیست؟

دستور continue به جای خاتمه دادن به حلقه، بخشی از حلقه را رد کرده و به مرحله بعد میرود.

10. منظور از “pass” در پایتون چیست؟

دستور Pass نیز به نوشتار کد کمک می کند و می خواهد از اجرا عبور کند. همچنین هنگامی که دستور pass را اجرا می کنید هیچ اتفاقی نمی افتد ، این یک عملیات null در نظر گرفته می شود. اگر بخواهیم کلاس یا تابع خالی ایجاد کنیم ، این کد امکان انتقال کنترل بدون خطا را فراهم می کند.

مثال:

mutex = True

 if (mutex == True) :
     pass

 else : 
    print("False")

11. استفاده از Split در پایتون چیست؟

این مورد برای جدا کردن یک رشته داده شده در پایتون استفاده می شود.

a= “Codersera python”

print(a.spilt())

OUTPUT : [‘Codersera’ , ‘python’]

12. Encapsulation چیست؟

کپسول سازی به معنای اتصال کد و داده ها به یکدیگر است. کلاس پایتون نمونه ای از کپسول سازی است.

13. انتزاع داده ها (abstraction) را تعریف کنید؟

انتزاع داده فقط شامل جزئیات مورد نیاز است و جزئیات اضافه را پنهان می کند. با استفاده از رابط ها و کلاس های انتزاعی در پایتون نیز می توان به آن دست یافت.

14. decorators پایتون را توضیح دهید.

دکوراتورها ابزارهای بسیار قدرتمند و مفیدی در پایتون هستند که به برنامه نویسان امکان تغییر رفتار هر کلاس یا عملکرد را می دهند. این به ما امکان می دهد عملکرد دیگری را برای تغییر رفتار عملکرد بسته بندی شده بدون تغییر دائمی در آن ، جمع بندی کنیم.

15. فضاهای نام را در پایتون تعریف کنید؟

فضای نام به عنوان سیستمی تعریف می شود که برای کنترل نام ها در یک برنامه استفاده می شود. این از تکرار جلوگیری می کند و منجر به منحصر به فرد بودن نام ها در یک برنامه می شود. فضای نام یک ایده برای ساختار و سازماندهی نرم افزاری است که در پروژه های بزرگ کاربرد بیشتری دارد.

16. Slicing را در پایتون تعریف کنید.

slicing روشی است که برای انتخاب طیف وسیعی از موارد مانند آرایه ، تاپل و رشته از نوع توالی استفاده می شود. با استفاده از روش slice ، تهیه عناصر از یک مجموعه مفید و ساده است. slice به یک (دو نقطه)  برای جدا کردن شاخص زمینه از شروع و پایان نیاز دارد.

17. PHYTHONPATH چیست؟

یک محیط متغیر است که می تواند برای افزودن فهرست های اضافی در جایی که پایتون به دنبال ماژول ها و بسته ها است پیکربندی شود. این امر خصوصاً در نگهداری کتابخانه های پایتون که نمی خواهید در مکان پیش فرض بارگیری کنید بسیار مفید است.

18. docstring را در پایتون تعریف کنید.

رشته مستندات یا docstring رشته ای چند خطی است که برای مستند سازی بخش خاصی از کد استفاده می شود.

19. ()len چه کاری انجام می دهد؟

از len برای اندازه گیری طول یک رشته ، آرایه لیست و غیره استفاده می شود.

20. انواع داده داخلی پایتون را نام ببرید.

  • Boolean
  • Built-in function
  • Integers
  • Floating point
  • Strings
  • Complex numbers

21. منظور از Generator در پایتون چیست؟

Generator در پایتون به تابعی گفته می شود که مجموعه ای قابل تکرار از آیتم ها را برمی گرداند.

22. منظور از Iterators در پایتون چیست؟

در پایتون ، از Iterator ها مانند یک لیست ، برای تکرار مجموعه ای از عناصر استفاده می شود. Iterator فرآیندی است برای جمع آوری اشیا و این می تواند یک لیست ، یک تاپل یا یک دیکشنری باشد. ما معمولاً از حلقه ها در پایتون برای تکرار مجموعه ها (لیست ، تاپل) استفاده می کنیم.

23. چگونه می توانید رشته یونیک را در پایتون ایجاد کنید؟

در پایتون 3 ، نوع یونیک قدیمی با نوع “str” ​​جایگزین شده است و رشته به طور پیش فرض به عنوان Unicode شناخته می شود و همچینین با استفاده از تابع art.title.encode (“utf-8”) می توانیم رشته ای را در یونیک ایجاد کنیم.

24. funcrion را در پایتون تعریف کنید.

یک تابع مجموعه ای از کد است که فقط در صورت فراخوانی اجرا می شود. کلمه کلیدی def برای تعریف عملکرد تابع پایتون استفاده می شود.

25. بین pickling و unpickling در پایتون چه تفاوتی است؟

ماژول Pickle هر شی پایتون را به نمایش رشته ای تبدیل می کند و با استفاده از عملکرد dump آن را به داخل یک فایل می ریزد ، به این فرآیند pickling گفته می شود. در حالی که به روش بازیابی اشیا اصلی Python از نمایش رشته ذخیره شده ،  Unpickling گفته می شود.

بیشتر بخوانید: ۳۵ سوال برتر برای مصاحبه امنیت سایبری

علی پازکی

علاقه مند به برنامه نویسی ، علم امنیت و همچنین مسائل علمی ? همیشه درحال یادگیری♾

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا