آموزشتکنولوژی

مشخصات یک لپ تاپ خوب

مشخصات یک لپ تاپ خوب

زمانی که قصد خرید یک لپ تاپ را از نمایندگی های فروش لپ تاپ دارید، این امکان در اختیار شما وجود دارد که مشخصات آن را با توجه به نیاز خود شخصی سازی کنید. پس بهتر است که شما از این مشخصات اطلاعات کاملی داشته باشید که بتوانید با کمترین هزینه بهترین لپتاپ را تهیه کنید، اما با توجه به شرایط کشور و تحریم بودن آن، در اکثر موارد خرید از این روش به سختی امکان پذیر است اما از اهمیت دانستن درباره مشخصات لپ تاپ خوب و ویژگی های مورد نیاز شما نمی کاهد و قطعا به شما در بهترین تصمیم کمک می کند. همچنین میتوانید مقاله مربوط به اسمبل کردن سیستم های کامپیوتری را نیز در کالی بویز مطالعه کنید.

CPU

در رابطه با پردازنده های لپ تاپ بررسی ها و تحلیل های متنوعی وجود دارد اما بهترین پردازنده با بهترین کارایی و قیمت بدون شک می تواند پردازنده Core i5 باشد. هرچند که شما می توانید با تقریبا هزینه همین پردازنده یک مدل بالا تر آن را داشته باشید و لپ تاپ شما برچسب Core i7 را داشته باشد(اگه همین براتون کافیه!!) ولی قطعا کیفیت و کارایی Core i5 را در این قیمت نخواهد داشت.

همچنین بخوانید: بهترین پردازنده‌(CPU) اینتل کدام است؟

مشخصات یک لپ تاپ خوب در سال 2020
چه نوع پردازنده ای مناسب لپ تاپ است؟

اگر توانایی مقداری هزینه بیشتر را دارید داشتن یک پردازنده نسل هشتم بسیار بهتر از نسل هفتم آن است زیرا در سری Core i5 نسل هشتم نسبت به نسل قبل ، افزایش بازده 91 درصدی را داشته و عملکرد خیره کننده ای را دارد.اگر هم قصد بر خرید یک لپ تاپ به صرفه و اقتصادی را دارید داشتن یک CPU Core i3 بسیار بهتر از یک Pentium و به مراتب داشتن این سری بسیار بهتر از داشتن سری Celeron  می باشد، اما به اعتقاد ما این سری ارزش هزینه کردن را اصلا ندارد و بهتر است اگر قصد بر خرید ارزان تری دارید از بازار های دسته دوم استفاده کنید تا کیفیت بهتری بهره ببرید.

Ram

مشخصات یک لپ تاپ خوب در سال 2020
رم مورد نیاز برای یک لپ تاپ خوب کدام است؟

تجربه ثابت کرده برای داشتن فعالیت های روان و بدون کندی اکثر کاربران در هنگام خرید لپ تاپ به گزینه رم 8 گیگی فکر می کنند با توجه با این که امروزه با توجه به بیشرفت نرم افزار ها در حوزه های مختلف نیاز آن ها به منابع بیشتر از قبل احساس می شود و به یاد داشته باشید که این مقدار برای کاربران معمولی می باشد و اگر شما یک گیمر حرفه ای یا گرافیست هستید باید سقف آرزو های خودتان را به حداکثر 32 گیگ و حداقل 16 گیگ رم برسانید و این مقدار است که می تواند تجربه استفاده از لپ تاپ را برای شما لذت بخش کند.

SSD

اگر شما از آن دسته از افرادی می باشید که در لپ تاپ خود اطلاعات زیاد نگه داری نمی کنند یا بازی های سنگینی درآن اجرا نمی کنید شما با یک هارد SSD 256 می توانید پرواز کنید و از تجربه پردازش های برق آسا لذت ببرید و نیازی نیست که برای گزینه های گران تر 512 گیگابایتی هزینه بیجا انجام دهید و به هیچ عنوان این هزینه را برای شما  پیشنهاد نمی کنیم (مگه اینکه واقعا وضععتون خوب باشه!! )

اگر هم مثل من عادت به انواع و اقسام استفاده ها از لپ تاپ خود دارید و هارد شما مثل یک گنجنیه بزرگ اطلاعات می باشد و از طرفی دیگر نیازمند شدید سرعت و کارایی بالایی هستید و همچنین توانایی هزینه بالا را ندارید راه حل شما استفاده هم زمان از هارد معمولی و SSD می باشد. شما میتوایند با فهمیدن تفاوت بین هاردهای SATA و SSD انتخاب خود را دقیق تر انجام بدید. حتی برای صرفه جویی کمتر می توانید از نسخه های کارکرده آن با قیمت بسیارپایین تر استفاده کنید. پس یکی دیگر از مشخصات لپ تاپ خوب هارد آن می باشد.

مشخصات یک لپ تاپ خوب در سال 2020
حافظه ssd برای لپ تاپ

البته این مبحث را باید در نظر گرفته شود که هر لپتاپی قابلیت ارتقا این سخت افزار را ندارد و ممکن است نتوان این قطعه را به آن اضافه کرد ، همچنین در صورت افزودن این قطعه شامل گارانتی شما نمی شود.اما با تمام این شرایط ارزش یک استفاده لذت بخش را قطعا دارد.

Display

مشخصات یک لپ تاپ خوب در سال 2020
بهترین کارت گرافیک برای لپ تاپ

66 درصد از لپ تاپ کاربران دارای صفحه نمایش با کیفیت پایینی هستند، که بیشتر آنها 1366 در 768 پیکسل است. این میزان از کیفیت واقعا شرایط غیر قابل تحملی را برای کاربران به وجود می آورد که باعث می شود کاربران را به استفاده از صفحه نمایش دوم بیاورند و این اتفاق در افراد متخصص بسیار رایج است، اما میزان این کیفیت بستگی به کاربرد و حرفه شما دارد اگر شما یک برنامه نویس هستید علاوه بر داشتن وزن کم یکی از ویژگی های مهم داشتن صفحه نمایش متناسب کد زنی است یا اینکه یک گرافیست و هنرمند هستید و نیاز مند تصاویر در کیفیت های بسیار بالایی هستید تمام این این ها بستگی به مصرف شما دارد از این نکته هم نمی توان گذر کرد که هرچه کیفیت بالا تر برود قیمت هم به همان اندازه بلاتر می رود و بستگی به توانایی خرید شما دارد.

همچنین بخوانید: بهترین کارت گرافیک برای بازی در سال ۲۰۱۹

Battery

مشخصات یک لپ تاپ خوب در سال 2020
ویژگی یک باتری خوب برای لپ تاپ کدام است؟

یکی از مشخصات لپ تاپ خوب و در واقع پایه و اساس شکل گیری این دستگاه قابل حمل بودن آن و داشتن انرژی لازم بوده پس داشتن یک باتری با دوام و قدرتمند می توان یکی از مهمی ترین ویژگی های یک  لپتاپ باشد که می توان آن را برای استفاده های طولانی مدت مفید واقع کند.

اما بزرگترین معضل این است که با افزیش توان باتری به میزان وزن آن اضافه می شود و در نتیجه به وزن لپتاپ اضافه می شود. اما در نسل های جدید لپتاب به جای افزودن توان باتری به رویکرد جدیدی یعنی کنترل میزان مصرف قطعات و در نهایت مصرف بهینه آن می شود که در نسل های جدید پردازنده های به وضوح این موضوع دیده می شود.پس توصیه ما به شما این است اگر با جابجایی لپتاپ سنگین مشکلی ندارید و ورزشکار می باشید می توانید از باتری ها بزرگ تر استفاده کرده و اگر مثل بنده علاقه ای به ورزش ندارید از سخت افزار های با مصرف بهینه استفاده کنید که گزینه دوم معقولانه تر به نظر می آید.

WiFi

یکی دیگر از نیاز های مبرم لپ تاپ ها داشتن کارت شبکه بی سیم خوب می باشد که به لطف  تکنولوژی AC شما می توانید از شبکه ای با سرعت بالا استفاده کنید البته اگر بتوانید در ایران بستر مناسبی پیدا کنید. اما از همین کارت شبکه ها  دو نوع وجود دارد که اولین 1*1 می باشد که دارای یک آنتن و سرعت 433 Mbps می باشد در صورتی که اگر از نوع 2*2 آن استفاده کنیم درآن واحد دو آنتن که می توانند جریان شبکه خود راداشته باشد و سرعت 867 Mbps را منتقل می کند که ویزگی بسیار عالی می باشد.

LTE

یکی دیگر از مشخصات لپ تاپ خوب داشتن سیم کارت نسل چهار می باشد که اگر جز افرادی هستید که همیشه و همه جا به اینترنت احتیاج دارید و در واقع لپتاپ منبع درآمد شما می باشد می توانید لپ تاپی تهیه کنید که این ویژگی را دارا باشد اما زیاد جنبه اقتصادی خوبی ندارد و می توانید از موبایل خود به عنوان پایگاه اینترنت استفاده کنید.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشه و توانسته باشیم مقدار کوچکی شما را در زمینه خرید لپ تاپ راهنمایی کنیم.

بیشتر بخوانید: کدام سیستم عامل بهتر است مک یا ویندوز؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دکمه بازگشت به بالا