اخبار

تلگرام خودش را به کمک شبکه غیر متمرکز آزاد کرد!

تلگرام خودش را به کمک شبکه غیرمتمرکز آزاد کرد!

ساعاتی پیش سرویس شبکه غیرمتمرکز تلگرام راه‌اندازی شد که تلگرام را از برنامه‌های تحریم گذر بی‌نیاز می‌کند. این شبکه فعلا در کشور روسیه راه‌اندازی شده است و کاربران روسی در حال حاضر بدون محدودیت به تلگرام دسترسی دارند. در صورت موفقیت آمیز بودن این شبکه، احتمالا این شبکه برای همه کاربران در سراسر جهان فعال خواهد شد.

همچنین کاربرانی که از آی پی روسیه به اینترنت کانکت می‌شوند می‌توانند از تلگرام بدون محدودیت استفاده کنند.

بلاک چین روی شبکه‌ای همتا به همتا اجرا می‌شود. شبکه همتا به همتا یا نظیر به نظیر گونه‌ای از معماری شبکه توزیع شده در شبکه‌های رایانه‌ای است. در این نوع شبکه، رایانه‌های سرویس گیرنده و سرویس دهنده هر دو در یک سطح کار می‌کنند، به این مفهوم که هر رایانه می‌تواند از اطلاعات رایانه دیگر استفاده کرده یا به رایانه دیگر اطلاعات بفرستد. این نوع شبکه ساده‌ترین و سریعترین روش شبکه‌سازی است. برخلاف شبکه‌های متمرکز یا غیرمتمرکز مبتنی بر معماری سرویس گیرنده سرویس دهنده، ظرفیت سرویس در شبکه‌های غیرمتمرکز با افزایش تعداد کاربران معمولا افزایش پیدا می‌کند چون علاوه بر درخواست کننده خدمات، ارائه کنندگان خدمات نیز افزایش می‌یابند.

به زبان ساده بلاک‌چین یک سامانه غیرمتمرکز است که در آن می‌توان داده‌های مربوط به حساب‌های مالی، بانکی یا اطلاعات پیام‌رسان‌ها را در سامانه‌های غیر متمرکز ذخیره کرد. چون این اطلاعات در سامانه‌ای مرکزی ذخیره نمی‌شود، امکان مسدود کردن دسترسی به این اطلاعات به شیوه‌های فعلی نیز وجود ندارد.

فناوری بلاک‌چین در هر حوزه‌ای اعم از پیام‌رسان‌ها یکبار توسط سیاست‌های کلان طراحان آن حوزه طراحی می‌شود و آن‌ها تعیین می‌کنند که این سیستم چگونه و به چه شکلی فعالیت کند، اما بعد از این‌که سیستم طراحی شد، این امکان وجود دارد که صاحب اصلی آن نیز نتواند کنترلی بر روی آن داشته باشد.

نرگس مدحی

علاقه مند به مباحث کامپیوتر و برنامه نویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دکمه بازگشت به بالا